17 martie 2014

Frumoasă-i primăvar-afară!


- Mooamăă, ce coadă-i! Și ai de gînd să stai la coada asta? Pfff!
- Sigur, trebuie! Stai, stai! Ghișeul unu, nu...ghișeul doi și trei, nu...aici trebuie să stăm!
- Cre’ c-ai înnebunit! Chiar aici unde-i coada mai mare? Uite-acolo, nu-i nimeni, vezi?, la ghișeul doi...
- Nu, nu, acolo-i pentru primit și trimis bani.
- Dincolo? Îs numai patru persoane...
- Nu, acolo-i pentru colete. Aici trebuie.
- Bagă-te-n față, spune că-i o urgență! Uite ce plic mare ai! O să te creadă. Eu, una, te-aș crede, la așa plic...
- Nuuu, nu pot să fac asta, mai în față sînt și niște bătrîni. Nuu, nu pot.
- Fată, dar ăștia ai tăi, de la concursul de poezie, n-au mail? Trimiți tu frumos de acasă, după-aia mîncăm ceva, bem ceva...nu ți-a dat prin cap pîn-acuma?
- Nu se poate, nu trebuie să-mi apară numele, așa-i regulamentul.
- Niebuni, duși cu capu’, și dup-aia cum își dau seama că tu ești tu și altu-i altu’?
- Ei, se poate, își dau seama, am tot ce trebuie în plicul ăsta. M-am luat după regulament.
- Fată, nu numai că m-am pus pe tocuri, m-ai plimbat tot orașu’ să-mi arăți tuuaaatăăă primăvara, stau la coada asta cu tine, cre’ că plecăm diseară de-aici, … mi-e și-o foaaame de te văd copan ca la desene,…mai vrei și concursuri de poezii…, situația asta mă enervează…
- Lasă că nu durează așa mult. Lumea din față are facturi. Plătesc și pleacă.
- Da’, uite, ăla are-o grămadă, are-un buchet!
- Du-te și stai pe scaun! Nu durează mult.

...electrica, osutăpatruzecișiopt, restu’, vă rog,…,amendă, cinzecișișase, aveți să-mi dați șase lei?, am rămas fără mărunt, mai așteptați!, văd că domnu’ are mărunți, încasez și vă dau restul imediat…

- Singurică și tristă? De ce stai așa… pe gînduri? Ai văzut ce primăvară frumoasă-i afară?
- Pleacă, bre, de-aici! Ce, nu stai bine în baston și te dai la fete tinere?
- Da’ de ce stai tu, așa, singurică și tristă? Te-a supărat iubitul? Așa-s ăștia tineri, nu știu ce pierd!
- Bre, lasă-mă-n pace! N-auzi? Ai aparat? Pleacă-n treburile matale! Strig în gura mare că ești pedofil, dacă nu mă lași în pace…
- O, da’ ce supărată ești! Hai să-ți spun o poezie de primăvară, poate-ți trece!
- Ce? Poezie? Nieeebun!

…restul, vă rog, următorul,…, patrusutedouăzeci…, romtelecom,…

- Fată, numai niebuni în poezia asta a ta și tu te-ai apucat să scrii din astea…Hai acasă! Nici nu te mai las aici și dacă mai scrii, te și spun lu’ maică-ta! Pune plicul ăla și păstrează-l ca amintire. Gata, mi-am dat seama, niebuni și poezie. Scrie altceva! Scrie pe pereți!...Și ăia care scriu poezie, oricum, toți îs morți. Nu știi de Eminescu?


Simona Toma

4 comentarii: